Menü
30 Yaşından Sonra Diyet Yemekleriyle Kilo Vermek
17 Kasım 2013 admin Diyet Tüm Yazılar

30 Yaşından Sonra Diyet Yemekleriyle Kilo VermekKadınlar her yaşta ayrı güzeldir, derler. Peki kadınların her yaşta güzelliklerini koruyabilecekleri püf noktaları nelerdir?

Bazıları kadınların yaşı arttıkça, kendi güzelliklerini kaybettiklerini ifade eder. Bazıları ise bunun aksini düşünmektedir.

Yani, kadın yaşlandıkça daha da güzelleşebilir. Her yaştaki kadının kendi dış görünüşü ile ilgili sorunu olur.

En başlıca sorun ise kilo problemidir. Çünkü her yaşın kendi kas yapısı farklıdır.

Peki, her yaşta nasıl ideal kiloda kalabiliriz?

 31-41 yaş arası

Bu yaşta olan kadınların az yemek yemesi ve diyet yemeklerini aşırı tüketmesi tehlikeli olabilir. Sebebi ise, kas ağırlıklarının artmasıdır.

30’lu yaşlarda alınan kalorinin yakımı daha yavaş olur ve bayanlar diyet yemeklerine yönelirler. Bu nedenle de her gün yedikleri yiyeceklere dikkat etmelidirler ve özellikle de beyaz ekmek tüketimini en aza indirmelidirler. Bu yaş grubunda olan kadınların kasları gevşemeye ve sarkmaya başladıkça, vücut ağırlıkları da artar ve hızlı kilo almaya başlarlar. Kilo alımını en aza indirmek için spor yapmak ve yürüyüş çok önemlidir. Haftada 4 kez olmak üzere, 40 – 60 dakika aralıklar ile spor yapmak ve egzersiz programı düzenlemek bedeni daha da dinç hale getirecektir. Doktor tavsiyesi altında perhiz programı uygulamak da önemlidir.  Ağır diyet programları ve diyet yemeklerinden ise kaçınmanız ve uzak durmanız gerekir. Eğer sağlık probleminiz varsa doktor tavsiyesi altında spor ve diyet uygulayabilirsiniz.

41-51 yaş arası

Bu yaşta olan kadınların en önemli problemi bel ve basen bölgesinde olan yağlanmalardır. Bu bölgelerde oluşan yağlanmalar, kısa sürede düzelmeyeceği için dikkatli bir diyet programı uygulamak önemlidir. 40’lı yaşlardaki kadınlarda kas gevşemesi ve ağırlaşmasına ek olarak, bedende yağ birikimi daha hızlı olur ve daha kalıcı bir hal alır.  Kemiklerin de kalsiyum kaybetmeye başlaması ile vücut ağırlığı artar ve istenmeyen kilolar meydana gelir.

Kemikleri, kasları, damar duvarlarını sağlamlaştıran çeşitli spor uygulamaları mevcuttur. Bunlara örnek olarak uzun yürüyüşler, bisiklet kullanma, düzenli egzersizleri verebiliriz. Bu yaş grubunun bahsettiğimiz spor dalları ile mutlaka uğraşması gerekmektedir. Yoksa beden daha hızlı çöker ve yaşlanma süreci de hızlanır. Bahsettiğimiz sporları yapmak ile birlikte 300-600 kalori yakabilirsiniz. Diyet yemekleri ve düzenli beslenme ile de birlikte kas dokusundan kaybetmeyerek yağ yakımını arttırırsınız. Eğer 40’lı yaşlarda spor yapmaz ve yediklerinize dikkat etmezseniz aldığınız kilolar yüzünden ve yağlanmadan dolayı kemikler ve omurga bölgesinde ağrılar hissedebilirsiniz. Kısa bir yürüyüşte bile yorulabilirsiniz.

51-61 yaş arası

Eğer, önceki dönemlerde sporla hiç meşgul olmamışsanız henüz geç değildir. Hala spor ve düzenli egzersizlere başlayarak daha zinde görünebilirsiniz. Çünkü bu yaşta olan her kadında yılda 1-2 kg yağlanma görülür.

50’li yaşlarda sadece kas, kemik, damarları korumak yetmez, kalbi de korumak gerekmektedir.

Aerobik gibi egzersiz sporlarına yönelebilirsiniz. Bu yaşlarda doktor kontrolünde diyet yemekleri de tüketmek çok mühimdir.

Yoga ve egzersizler ile de meşgul olabilirsiniz. İdman yerine ısındırıcı hareketler yapmak daha yararlı olacaktır. Haftada 4-5 kez olmak üzere, 30 – 40 dakikalık yürüyüşler yapabilirsiniz.

61 yaş sonrası

Bu yaşta aşırı kilo alımı görülebilir. Diyet yemekleri tüketmek ve yağlı, kalorili yiyeceklerden kaçınmak ise çok önemlidir. Esas sorun lenf düğümlerine su birikmesi, ödem oluşmasıdır. Ayrıca kemikler kalsiyum kaybının olması da yürümede zorluk çekmeye ve çabuk yorgunluğa neden olur.

Isınma hareketleri yapmak ve havuzda yüzmek lenf düğümlerini rahatlatacaktır. Haftada 3-4 kez olmak üzere, 30 dakikalık spor sizin içi yeterli olacaktır. Diyet yemekleri ile de daha sağlıklı bir görünüm kazanabilirsiniz.

Son Yorumlar


İdeal Kilo Hesaplama Aracı
Boyunuz : Cm
Kilonuz : Kg
Yaşınız :
Cinsiyetiniz :
:
İdeal Kilonuz : Kg
Fark : Kg
Son Yazıları
Son Yorumlar
  • Ali Osman Şen
    Diyet listesi oluşturmak için harika bir yazı. Eline sağlık :)
    Ali Osman Şen
    Sağlıklı zayıflama için birebir. Eline sağlık yazı için
    semih
    Lezzetli ve kolay bir diyet. Arkadaşıma tavsiye edeceğim acaba başarılı olacak m
    Abdullah
    Diyet programı listesinde bize yardımcı olmanız güzel bir şey, teşekkürler :)
    Hayri Kırşan
    Lahmacun sevenler için birebir , lahmacun diyete zarar verebiliyor ancak verdiği
Tavsiye Edilenler