Menü
Diyet Başlangıcı
21 Ekim 2013 admin Diyet Tüm Yazılar

Fazla kilolardan kurtulmak için birçoğumuz, pek araştırma yapmadan hazır diyet programlarına yönelmek isteriz. Kendi vücut tipimizin ya da kilo orantımızın dışında pek faydasını göremeyeceğimiz diyetleri uygularsak sonunda kilo verememekten şikayet etmemiz kaçınılmazdır.

Kilo verme konusunda kararlıysanız ve hedeflediğiniz bir kilo varsa, tam olarak size uygun diyeti seçmek durumundasınız. Uzmanlar bu konuda çok çeşitli diyet programları sunmaktadır. Burada önemli olan gerçekten ne istediğimizi bilmektir. Aksi halde hayal kırıklığı ve umutsuzca kiloları kabullenmek zorunda kalabiliyoruz.

Kararlı olmak çıktığımız yolu yarılamaktır. Sizlere önerilen diyetler çoğu zaman genel kitleye hitap etmeyen diyetler oluyor. Bunun için yapmanız gereken, ya bir uzmana danışmak ya da kendi diyet tipinizi derinlemesine araştırmanızdır.

Fazla kilolarınızdan kurtularak zayıflamak ya da aşırı kilo alıp şişman biri olamamak için, ilk olarak bu diyetlerin sağlayacağı yararlara bireyin inanması, ardından da kararlı sabırlı ve iradeli olması gerekir. Saydığımız bu temel prensipleri yerine getirmediğiniz takdirde kilo kontrolü ve diyetler maalesef başarısızlıkla sonuçlanmaktadır.

Diyet BaşlangıcıDiyet konusunda temel prensipleri yerine getirenler için, yedikleri ve içtikleri öğün miktarları, bunların kalori oranları kadar mutlaka hesaplanmak zorundadır. Bazı besinlerin kalorileri düşük ve kilo aldırmaz diye düşünerek ölçüyü kaçırmamamız çok önemlidir. Bu durumda yine kararlılık ve irade ile alakalıdır. Her zaman, aşırı açlık hissetmeden önce ve genellikle belirli saatlerde yemek yenmeli ve besinlerin ağırlığına, miktarına ve besin değerlerine dikkat edilmelidir.

Asla, midemizi tıka basa doldurana kadar yemek yememeliyiz. Açlığımızı bastıracak kadar yersek ve tıka basa doymadan sofradan kalkarsak başarıya bir adım daha yaklaşmış oluruz. Böylelikle, günde üç öğün yemek yerine 5 veya 6 öğüne kadar çıkabiliriz.

Bilhassa öğlen ve akşam öğünlerinde, ekonomik bütçeniz çerçevesinde, bol miktarda yeşillik, salatalık, lahana, turp, domates ve maydanoz gibi, mevsim sebzelerinden ya da tüm bunların karıştırılmasıyla yapılmış salatalardan tüketmek oldukça faydalıdır. Bu saydıklarımız son derece doyurucu ve yağ yapmayan yani kilo aldırmayan besinlerdir. Diyet menünüzde her zaman bulundurmanızı öneriyoruz.

Sağlıklı bir diyet için dinlenmemiz yani yeterli kadar uyumamız da çok önemlidir. Yetişkin bir insan için günlük en az 8 saat uyku gerekmektedir. Tabi yine uykunun da fazlası, aşırı beslenme kadar zararlıdır. Uyku düzenimizi de diyet programımız ile birlikte ayarlamamız gerekir. Yani yatacağımız ve kalkacağımız saatleri net olarak belirlemeli ve bu saatlere uymalıyız. Hatta bu programı elimizden geldiğince zorlamaya gayret etmeliyiz yani programladığımız saatten yarım saat önce yatıp yarım saat önce kalkmak gibi. Sabah kalktığımızda su içmek vücutta sindirimi ve boşaltımı başlatmak açısından önemlidir.

Kahvaltıya başlamadan önce, hafif vücut egzersizleri yapmanızı da tavsiye ederiz. Sabahları yarım saat önce kalkarak, el, kol ve bacak egzersizleri ile jimnastik hareketleri yapmanızda fayda var. Böylece kahvaltıya ve işinize, okulunuza gitmek için gereken tüm vakti sağlamış olacaksınız.

Kilomuzu tartmak, günün herhangi bir saatinde değil de, haftada belirlediğiniz bir günün sabah saatlerinde, aç karnına yapılmalıdır ve çıkan kilo diyet programımızın başarısını takip etmek için bir yere not alınmalıdır.

Yukarıda bahsettiğimiz sabah egzersizlerinin dışında, haftanın belirli günlerinde, koşu, yürüyüş ve spor saatleri belirlemeliyiz. Ve tüm bu programlara harfi harfine uyarsanız, başarılı olmamanız için hiçbir sebep kalmayacaktır.

Bu makalemizde diyete başlarken nasıl bir hazırlık yapmamız gerektiğinden bahsettik. Tüm bu önerilerimiz bir diyet programının başarılı olması için uymanız gereken detaylardır.

Son Yorumlar


İdeal Kilo Hesaplama Aracı
Boyunuz : Cm
Kilonuz : Kg
Yaşınız :
Cinsiyetiniz :
:
İdeal Kilonuz : Kg
Fark : Kg
Son Yazıları
Son Yorumlar
  • Ali Osman Şen
    Diyet listesi oluşturmak için harika bir yazı. Eline sağlık :)
    Ali Osman Şen
    Sağlıklı zayıflama için birebir. Eline sağlık yazı için
    semih
    Lezzetli ve kolay bir diyet. Arkadaşıma tavsiye edeceğim acaba başarılı olacak m
    Abdullah
    Diyet programı listesinde bize yardımcı olmanız güzel bir şey, teşekkürler :)
    Hayri Kırşan
    Lahmacun sevenler için birebir , lahmacun diyete zarar verebiliyor ancak verdiği
Tavsiye Edilenler