Diyet Listesi için Kahvaltının Önemi

Kahvaltı her birimiz için çok önemlidir.

Sabahları tam olarak uyanmamıza ve günlük zindeliğimizin artmasına yardımcı olmaktadır.

Diyet listesi hazırlamadan önce kahvaltının önemini kavramalısınız.

Yeni araştırmalar gösteriyor ki, uykudan uyandıktan sonra uzun süre yemeyen insanlarda metabolizma bozulmakta, kanda şekerin miktarı azalıp, hafıza zayıflamaktadır.

Kahvaltı için ideal zaman saat 7’den 9’a kadardır.

Ayrıca araştırmalar gösteriyor ki, sabah kahvaltısı yapanlar öğle ve akşam yemeklerinde az yağlı ve sağlıklı beslenmekte, geceleri organizmaya zararlı olan çerez vs. yeme alışkanlıklarından kurtulmaktadırlar. Yani, beyinde meydana gelen kimyasal reaksiyonlar insanı akşama doğru daha yağlı gıda yemeye teşvik eder. Kahvaltı safra kesesinde taş oluşumundan korur. Çünkü kahvaltı düzenli olarak uzun süre yapılmadığında safra kesesi hastalığı riski önemli ölçüde artmaktadır.

Eğer organizmanıza zarar vermek niyetindeyseniz, kahvaltıdan vazgeçebilirsiniz. Böyle bir niyetiniz yoksa, sabahları kahvaltı etmeye başlayın. Pazartesiden itibaren, yeni yıldan itibaren şeklinde erteleme yapmayın. Sabahları iştahınızın olmamasına aldırmayın. Zamanla oturacaktır. 1-3 hafta boyunca düzenli olarak yerseniz, bu sizde alışkanlık halini alacak. Akşam yemeğinde de az yemeniz gerekmektedir. Böylece sabahları aç uyanacak ve doğal olarak beslenmeye ihtiyacınız olacaktır.

Diyet Listesi için Kahvaltının ÖnemiSabah yemeğini nasıl yemeli?

Her kültürde kahvaltı alışkanlığı elbette farklıdır.  Her ülkede diyet listesi dendiğinde kahvaltı en çok üzerinde durulan öğündür.

Fransız kültüründe – kruassan, yağ, yumurta, portakal suyu, konfitür  ve kahve. Türk kültüründe – peynirli ve kıymalı börek, peynir, zeytin, domates, salatalık ve çaydır.

İngiliz kültüründe daha yağlı bir öğün olan bekonla (tuzlanmış domuz eti) yumurta, sosis, kızarmış fasulye. Elbette, herkez kültüründeki menüye uymuyor. Genellikle turist kafelerinde sunulan kahvaltılar midesi sağlam olanlar içindir. Norveçlilerin kahvaltı menüsü ise kabuklu pişirilmiş patates ve tereyağında hazırlanmış balıktan oluşmaktadır. Genellikle, soğuk ülkelerde kahvaltı daha doyurucu olmalıdır. Diyetisyenlere göre, ideal kahvaltı proteinin günlük normalinin 1/3-ni, karbohidratın 2/3-ni, yağın 1/5-ni, ayrıca vitaminleri ve çeşitli mineralleri içermelidir.

                                                                                                                                                                                                                                                            Yulaf Ezmesi

Yulaf gıda liflerinin vazgeçilmez kaynağıdır. Tüketilen suni tahıllardan vazgeçip sütle pişirilen doğal yulaf ezmesini tercih etmelisiniz. Kuru üzüm, elma, portakal ve kivi dilimleriyle süsleyebilirsiniz. Suda yulaf da gayet hoş olmaktadır. Bunun için biraz kızılcık alıp şekerle karıştırıp, üzerine yulaf gevreği, kuru üzüm ve erik ekledi üzerine kaynar su döküyoruz. 10 dakikadan sonra hepsini karıştırıp bulguru tüketebiliyoruz.

Salata

Herkesçe bilinen sebze salatlarını reçeteleri ile paylaşmaya gerek yok. Bir şeyi unutmayın ki, sabah kahvaltısında mayonez olmamalıdır.

En kötü durumda kahvaltıda ekşi krema yiyin, daha iyisi yağsız yoğurt. Klasik sezar salatası düzgün kahvaltı parametrelerine tam uygundur.

Nerede yemeli?

Son dönemlerde kahvaltı güne güzel başlamanın anahtarıdır. Metropollerde kahvaltıyı, kafelerde etmek moda olmuştur. Birincisi, kafe ortamı, hizmet ve tam menü ( evdeki gibi sadece çaydan oluşmayan ) daha avantajlı olarak değerlendiriliyor, İkincisi, kahvaltıya arkadaşlarınızdan birini davet edebilirsiniz. Üçüncüsü de evde kendinize yemek hazırlamaya gerek kalmayacak.

Örnek kahvaltı:

Yarım bardak yulaf ezmesi

Taze meyveler ( elma, muz, portakal, çilek )

yağsız yoğurt.

Tüm bu saydıklarımızı herhangi bir diyet listesi için geçerli kılabilirsiniz. Herhangi bir uzmana da hazırlatacağınız bir diyet listesi, güçlü bir kahvaltıyı mutlaka gerektirecektir. Kahvaltının önemini gerçekten iyi kavramalı ve alışkanlık haline getirmeliyiz. Günün tüm olumsuz organizma etkenlerini önemli ölçüde engellemiş olacaksınız. Arabalar misali, yolda kalmamak için depoyu yola çıkmadan önce doldurmak gerekiyor. Makalemizin faydalı olması umuyor ve okuduğunuz için teşekkür ediyoruz.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir