Doğru Beslenme

Doğru beslenme insanların yaşam ve etkinliğine etki eden en önemli faktörlerden biri olarak daima dikkat merkezindedir. Dünyanın sorunları arasında çocuklar ve gençler, genellikle genç neslin beslenmesindeki olumsuz durumlar özel bir yer tutar. Günümüzde obezite, düzgün seçilmeyen gıdanın insan vücudunda yarattığı komplikasyonlar, bazı yiyecek ve içeceklerin çok kullanımından kaynaklanan hastalıkla,  temiz olmayan ürünlerin kullanımı ile birlikte, son zamanlarda doğru olmayan beslenme hatta kanser yaratma riskinin hızla artması endişe yaratmaktadır.

Ülkemizde de doğru beslenme açısından durum pek iç açıcı değil. Birçok durumda ne yemek, ne zaman yemek ve ne kadar yemek gerektiğine dikkat etmediğimiz için ortaya çıkan sorunlar da arka plana atılıyor, ya da genellikle ciddiye alınmıyor. Sorun ise ciddi boyutlarda ve kısa sürede kendini göstermektedir. Dünya Sağlık Örgütü’nün raporuna göre, Türkiye nüfusunun yüzde 25’i obeziteden muzdarip. Dünyadaki beslenme uzmanlarının yaptığı sayısız araştırmalar ve sundukları çocuklarda beslenme raporları neticesinde gelinen genel sonuçta ise, yağlanmanın temelini, anne sütünden mahrum kalan çocuklara verilen suni besinler ve de okul çağındaki çocuklar arasında fast – food beslenme alışkanlığı oluşturuyor.

Uzmanlar, çocukları korumak için onların beslenmesinde mutlaka meyve – sebze, tahıl ürünleri dahil etmeyi, patates cipsleri, çok kez kullanılan yağlarda pişirilen un ürünlerini, ayaküstü yemekleri ise menüden çıkarmayı önermektedir. Özellikle de zihinsel faaliyeti aktif olan çocukların beslenmesi dikkat gerektirmektedir. Gün içerisinde her bir insan için talep edilen kadar kalori almak ve daha ve sonrasında fazla kilolardan şikayetçi olmamak adına, alınan kalorilerin yakılması gerekmektedir. Bilinçli bir ebeveyn çocukların beslenme programına mutlaka dikkat etmelidir.

Çocuğun aç kalmaması bazen daha ön planda tutularak yanlış beslenme alışkanlığı ile telafisi zor bir düzensizliğe ve zorlu diyet programlarına maruz kalınmaktadır. Öte yandan, çocuklar belli yaşlardan sonra ailenin haberi olmadan da dışarıdan beslenmeyi alışkanlık haline getirirler. Bunlarda genellikle cipsler, gazlı içecekler vb. yağ yapan ve hantallaştıran besinler olur. Örneğin, Amerika’da öğrenciler günlük enerji ihtiyaçlarının %40’dan fazlasını kimyasal ve şekerli içeceklerden karşılıyorlar. Bu tehlikeyi dikkate alan Fransa okullarında, şekerli, besin değeri az, kalorisi çok yiyecek ve içecek satan otomatik makinelerinden kullanılmamaktadır.

Yazar: admin

2 thoughts on “Doğru Beslenme

    Oğuzhan Altan

    (Eylül 8, 2016 - 2:56 pm)

    Ben bilerek kızartma, hamburger ve dışardan yiyecek yemeye özen gösteriyorum bunun nedeni çok zayıf olmam ne yapsam kilo alamıyorum ne yapmam lazım bir bilginiz var mı ?

    Erkan

    (Eylül 9, 2016 - 2:29 pm)

    Ayarını kaçırıp fazla yemediğiniz sürece hiç bir şey olmaz :)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir