Menü
Hızlı Zayıflamanın Zararları
11 Ocak 2014 admin Bilinmesi Gerekenler Popüler Yazılar Tüm Yazılar Zayıflama Yöntemleri

Fazla kilolardan kurtulmak için aceleci davranarak hızlı zayıflama düşüncesine kapılanlar olmuştur. Fazla kiloları bir an önce vermek için hemen yemeden içmeden kendimizi keseriz. Neredeyse gün içerisinde hiç yemek yemeyerek kendimizi açlığa sürükleriz. Tabi hızlı kilo verme adına da bir sürü diyet uygularız. Bu diyetlerde her öğünde çok az miktarlarda besin tüketmemizi sağlar. Bu şekilde eğer vücudumuzda başka bir sorun yoksa hızlı kilo verme amacımıza ulaşabiliriz. Ancak asıl sorulması gereken hızlı kilo vermenin zararlı olup olmadığıdır. Uzmanlar her zaman kilo vermek için yapılan çalışmaların amacın yavaş kilo vererek yapılmasını tavsiye eder.

Hızlı zayıflama sonucu Hızlı Zayıflamanın Zararlarıvücudunuzda ani değişiklikler olacağı için bu zararlı olabilir.

Hızlı kilo verme çalışması sonucu vücudunuz yağlardan, karbonhidratlardan mahrum kalır. Bu şekilde devam edildiğinde vücudunuz gerekli olan proteinleri alamaz ve direnci düşmeye başlar. Bunun yanında yeme bozuklukları da görülebilmektedir. Hatta hızlı kilo verdikten sonra diyet programı bırakıldığında kilo alımı hızlanır ve bütün emeğiniz boşa gider. Vücut gerekli enerjiyi alamadığı için saçlarınızda dökülmeler görülebilir. Direnci düşen vücudun hastalıklara yakalanma riski daha fazladır. Kansızlık gibi sorunlarda ortaya çıkabilir.

Kış aylarındaysanız özellikle normalden daha fazla üşüme görülür. Bunların yanında daha sayamayacağımız birçok olumsuzlukla karşılaşabilirsiniz.

Hızlı zayıflama yerine düzenli istikrarlı bir şekilde kilo vermeniz daha sağlıklıdır. Fazla kilolarınızı çok az bir zaman dilimine sıkıştırarak vermek yerine aylara yaymanız sizin için daha iyi olacaktır. İstikrarlı kilo vermek için günlük kalori harcamalarınızı sayabilirsiniz. Ne kadar kaloriye ihtiyacım var ve ne kadar kalori tüketiyorum? Burada harcadığınız kaloriden bir miktar az kalori alarak kilo verme amacınıza ulaşabilirsiniz. Tatlı yiyeceklerden uzak durmalısınız. Diyet yemekleri tüketerek daha az kalori alma şansınızda artar. Meyve tüketmeyi artırmalısınız. Meyveler hem vücudunuzun direncini artırır hem de zayıflamanız için çok büyük rol oynar.

Uymanız gereken en büyük kural ise vazgeçmemektir. Başladığınız diyeti hiç bırakmayın. İlk başlarda hiçbir etki görmeseniz bile azimle devam edin.

Diyet programının yanında egzersizlerinizi artırın. Egzersizler aracılığı ile kalori yakımı hızlanır. Hem daha sağlıklı kilo verirsiniz hem de kilo verme sonucu vücudunuzda sarkmalar meydana gelmez. Buradan anlaşıldığı gibi hızlı zayıflama amacı güdenler geçici bir zayıflama ile karşılaşırlar. Hem yemeklerden mahrum kalırsınız hem de vücudunuza işkence çektirirsiniz. Bunun yanında diyeti bıraktığınız an kilo almaya başlarsınız. Bu gibi problemleri yaşadığınızda psikolojik olarak da yıpranırsınız. Hızlı zayıflama yerine istikrarlı kilo verme yöntemlerini seçmelisiniz.

Son Yorumlar


İdeal Kilo Hesaplama Aracı
Boyunuz : Cm
Kilonuz : Kg
Yaşınız :
Cinsiyetiniz :
:
İdeal Kilonuz : Kg
Fark : Kg
Son Yazıları
Son Yorumlar
  • Ali Osman Şen
    Diyet listesi oluşturmak için harika bir yazı. Eline sağlık :)
    Ali Osman Şen
    Sağlıklı zayıflama için birebir. Eline sağlık yazı için
    semih
    Lezzetli ve kolay bir diyet. Arkadaşıma tavsiye edeceğim acaba başarılı olacak m
    Abdullah
    Diyet programı listesinde bize yardımcı olmanız güzel bir şey, teşekkürler :)
    Hayri Kırşan
    Lahmacun sevenler için birebir , lahmacun diyete zarar verebiliyor ancak verdiği
Tavsiye Edilenler