Rejim Nedir? Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Bu yazımızda sizlere sağlıklı rejim ile ilgili önemli bilgilere yer vermiş bulunmaktayız. Günümüzün en önemli sağlık problemlerinden biri olan obezite tüm dünyada büyük bir sorun haline gelmiştir. Uzmanlar bu konuda teknolojinin getirmiş olduğu yaşam kolaylığı ve hazır gıdalarla beslenmenin artmasıyla yaşam kalitesinin azaldığını belirtmektedirler. Bununla birlikte güzelliğin sıfır beden olmaya indirgenmiş olması, gençlerde ve gelişme çağındaki çocuklar üzerinde olumsuz fizyolojik ve psikolojik baskılara neden olmaktadır. Böyle bir toplumda sağlıklı rejim artık zorunlu bir kavram haline gelmektedir.

Ticari ve medyatik amaç güden, özellikle yaz dönemlerinde sıklıkla gündeme gelen, bir çok yetişkin ve genç tarafından bilinçsizce uygulanan sağlıklı rejim dışında kalan rejimler, birçok sağlık problemlerini de birlikte getirmişi olduğu unutulmamalıdır. Gençlerde moda haline gelmiş olan sıfır beden tutkusunu; mucize diyetler, manken diyetleri,  şok diyetler başlıkları altında sağlıklı rejim ile alakası olmayan, hızlı kilo kaybına neden olup, uzun vadeler içerisinde insan sağlığını önemli oranda tehdit etmektedir. Kontrolsüz ve bilinçsizce uygulanmakta olan bu çok düşük kalorili rejimlerin sağlıklı rejim olmayıp, iskelet sisteminin anormal gelişimi, büyüme ve gelişimde duraklama, adet düzensizlikleri gibi çok büyük sağlık sorunlarını da beraberinde getirdiği bildirilmiştir. Aynı zamanda sağlıklı rejim kavramının çok uzağında kalan bu gibi rejimler konsantrasyon bozukluğu, baş ağrısı, kalp ritminde bozukluk, tansiyon düşüklüğü, bitkinlik, kansızlık, kabızlık, saç dökülmesi, ciltte kuruluk gibi sorunları da beraberinde getirmektedir.

Kısa zamanda kilo verdirdiği söylenen ve bir çok yan etkisi bulunan ilaçların gerçek kilo kaybı dışında vücuttan sadece su kaybına neden olduğunu unutmamalısınız. Bunun yerine uzman diyetisyenler tarafından yaş, kilo, boy, fiziksel aktivite ve beslenme alışkanlıklarınızın önemsenerek hazırladığı sağlıklı rejim programlarını uygulayınız.

Yemeklerde margarin, hayvansal yağlar, iç yağı gibi katı yağlar yerine zeytinyağı ya da bitkisel sıvı yağları tüketmeye özen gösterin. Yemeklerinizi pişirirken kavurma ya da kızartma yöntemlerinden vazgeçmelisiniz.

Sağlıklı yöntemler olan ızgara, haşlama veya fırında pişirmeye özen göstermelisiniz. Mevsimine uygun sebze ve meyveleri yemeye özen gösterip, her gün en az 5 porsiyon sebze ve meyve yemeye dikkat etmelisiniz. Alışveriş yaparken ambalajlı gıdaların etiketlerini mutlaka okuyup, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın onayının var olduğundan emin olmalısınız. Yemek yerken acele etmemelisiniz. Dikkat etmelisiniz ki tokluk hissi beynimize yaklaşık 20 dakika sonra ulaşmaktadır. Unutmamalısınız ki yemek yerken kitap okumak, televizyon izlemek gibi işler farkında olmadan fazla yemenize neden olmaktadır. Yemeklerinizi mümkün olduğunca küçük tabaklarda tüketmeye özen göstermelisiniz. Kan şekerini hızla düşürüp yükseltmeyen gıdaları tüketmeli, kepekli, lifli, tam tahıllı gıdaları kullanmaya büyük oranda özen göstermek gerekmektedir.

Dikkat edilmesi gerekenleri sizlere bu şekilde sıralamış olduk. Dileriz ki bu önerileri dikkate alarak sağlıklı bir rejim için sağlıklı bir adım atmış olursunuz.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir