Sağlıklı Beslenme Nedir? Sağlıklı Beslenme Önerileri Nelerdir?

Sağlıklı beslenme, hayatımızı daha huzurlu sürdürmemiz için özen göstermemiz gereken en büyük unsurdur. Günlük aktivitelerimizi rahat bir şekilde sürdürebilmek için beslenmemize çok dikkat etmemiz gerekir. Düzensiz ve sağlıksız beslenildiğinde hayatınızı daha rahat ve huzurlu yaşayabilirsiniz. Genç yaşlarsa beslenmemize pek önem vermeyiz. Vücudumuzun direnci yüksek olduğu için bu sağlıksız besinlerin etkilerini görmeyiz. Ancak yaşımız ilerledikçe zamanında tükettiğimiz sağlıksız besinlerin zararlarını yavaş yavaş görmeye başlarız. Hastalıklar ortaya çıkmaya başlar ve hayattan zevk alamayız.

sağlıklıbeslenmeonerileriÖmrümüz boyunca dinç bir vücuda sahip olmamız için sağlıklı beslenme şart. Bu şartı yerine getirmek için bazı yiyeceklerden uzak durmanız gerekir. Örneğin tam doymuş yağlardan. Kuyruk yağı veya tereyağı gibi doymuş yağlardan olabildiğince uzak durulması gerekmektedir. Kuyruk yağının kanser riskini arttırdığını kanıtlayan çalışmalar günümüzde yapılmıştır. Bu yağlar damarların tıkanmasına yol açtığı için kalp rahatsızlıklarına da yol açabilmektedir. Kanserojen riskini artırır. Bu yağ türü yerine tam doymamış yağları tercih etmeniz önerilir. Tam doymamış yağlar ay çiçek yağı, zeytinyağı, mısır özü gibi yağlardan oluşur. Bu yağları tüketmek sizin için daha faydalı olacaktır. Bunların yanında bolca tükettiğimiz süt ve yoğurt ürünlerinde de yağsız veya yarım yağlı olanlarından seçmelisiniz.

Sağlıklı beslenmede en çok dikkat etmemiz gereken unsurlardan biri de kırmızı et. Kırmızı eti olabildiğince yağsız tercih etmelisiniz. Yemeklerinizde kuru baklagilleri çoğaltmanız da sizlerin sağlığı açısından çok doğru bir karar olacaktır. Yemeklerinizde yağı azaltmak için, yemeklerinizi pişirirken haşlama, fırında pişirme veya ızgarada pişirme yöntemlerini seçmelisiniz. Bu yöntemlerle yaptığınız yemeklerde yağ oranını daha da aşağı çekmiş olacaksınız.

Çoğumuz şekeri çok sevsek de aslında şeker görüldüğü gibi tatlı değildir. Sağlıklı beslenme konusunda şeker tüketimimize de çok dikkat etmeliyiz. Ülkemiz insanının içecek olarak en çok tercih ettiği çayları mümkün olduğunca şekersiz içmeye gayret etmeliyiz. Tabi bu şekeri tamamen kesmemiz anlamına gelmez. Ancak fazla tüketimlerde vücudumuza zararlıdır. Bu yüzden örneğin günde üç bardak çay içiyorsak bunun bir bardağında bir küp şeker kullanıp diğerlerinde şeker kullanmayarak dengeyi sağlamış oluruz. Tükettiğimiz çoğu besinde şeker bulunmaktadır. Bu yüzden şeker ihtiyacınızı zaten tükettiğiniz besinlerden karşılıyorsunuz.

Şeker gibi tuz da yeteri kadar tüketilmelidir. Günde maksimum tuz ihtiyacınız 6 gramdır. Bu da bir tatlı kaşığı tuza denk gelir. Bu miktarı geçmemeniz çok önemlidir. Tuzun dengesiz kullanılması tansiyon hastalıklarına davetiye verir.

Burada verilen öneriler doğrultusunda dengeli beslenmek için bir çaba gösterebilirsiniz. Her besinin çok tüketilmesinin zararlı olduğu gibi az tüketilmesinin de zararlı olduğunu unutmamalıyız. Sağlıklı beslenmek için yapmamız gereken günlük besin ihtiyaçlarımızı doğru belirlemek ve yeteri kadar tüketmektir.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir