Sağlıklı Diyet Programında Besin Dengesi Nasıl Olmalıdır?

Sağlıklı Diyet Programında Besin Dengesi Nasıl Olmalıdır

Sağlıklı diyet programı için vücudumuzun hangi besinlere ne kadar ihtiyacı olduğunu hiç merak ettiniz mi?

Sağlıklı bir bedenin % 62 oranı su, % 16 oranı protein, % 16 oranı yağ, % 6 oranı mineral ve % 1 ve daha az oranı karbonhidrat içerir. Vücudumuz ihtiyacı olan enerjinin % 10 – % 40 oranını proteinlerden % 20 – % 40 oranını yağlardan %40 – % 60 oranını karbonhidratlardan sağlar. Sağlıklı diyet programı için almamız gereken günlük kalori boya, kiloya, yaşa, cinsiyete, spor ve yapılan egzersizlere göre değişkenlik gösterir. Günlük olarak sağlıklı bir insanın almış olması gereken kalori miktarı 1400 – 2100 kalori civarındadır. Sağlıklı diyet programı uygulayarak kilo vermek istiyorsanız mutlaka alınan kalori ver harcanan enerji arasındaki dengeyi iyi ayarlayabilmeniz gerekir

Formunuzu korumak ve daha ideal bir kiloya kavuşmak için sağlıklı diyet programı içerisinde mutlaka çok yemeyin. Çok yerseniz mideniz genişleyecek ve ilerleyen zamanlarda daha çok yeme ihtiyacı duyacaksınız. Az ama sık yemek her zaman için daha iyi olacaktır.

Sitemizdeki diyet programı çeşitlerine göz gezdirebilirsiniz. Sağlıklı diyet programı arıyorsanız doğru adrestesiniz.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir