Menü
Sağlıklı Yaşamın Kaynağı Diyetler
23 Aralık 2013 admin Diyet Tüm Yazılar

Diyetler sözcüğü aslında yüzyıllardır insanların diline dolanmış bir kelimedir. Zayıflamak veya kilo almak gibi dertler sadece bu yüzyıla özel değildir. Bu problem insanlığın sorunu olmuştur ve olmaya da devam etmektedir. Günümüzde obezite tehlikesine karşı savaş açılmıştır. Gelişmiş ülkelerde daha çok görülen obezite hastalığı çok ciddi boyutlara ulaşmış haldedir.

diyetlerİnsanlar diyetler dendiğinde akıllarına hemen kilo verme eylemi olarak belirmektedir. Aslında sadece zayıflamak için yapılan bir program değildir. Zayıflamak kadar zor olan kilo alma gereksiniminde de diyetler uygulanmaktadır. Zayıf ve şişman arasındaki fark metabolizmanın farklılığından oluşmaktadır. Şişman olan insanın metabolizması yavaş çalışır. Bu yavaşlık dolayısı ile vücut daha bir önceki yediğiniz gıdaları tüketmeden siz yeni gıdalar tüketir ve kilo alma eğilimi gösterirsiniz. Vücut sürekli bir besin emilimine maruz kalır.

Zayıflarda da durum tamamen farklıdır. Sabah kahvaltılarını bitirdikten sonra öğle yemeği için belirli bir saat geçmesini beklerler. Halbuki vücut sabah kahvaltısında alınan gıdaları çoktan tüketmiş olur ve vücut yeni besinlere ihtiyaç duyar. Sizde bu besinleri vermediğinizde vücut enerji için depoladığı yağları kullanır. Bu durumda da istemeyerek yağ yakarsınız ve kilo alamazsınız.

Diyetler yardımı ile almak isteyenlerin dikkat etmesi gereken en büyük kural ara öğünlerdir. Yukarıda da anladığınız gibi siz günde üç öğün olarak gıda alımını sürdürdükçe kilo alamayacaksınız. Çünkü vücut yediklerinizi çok hızlı tüketiyor. Bu yüzden ara öğün takviyeleri yaparak vücudun enerji için, depolanan yağları kullanmasını engellemelisiniz. Ara öğün uygulamasını en az iki hafta gibi bir sürede uyguladığınızda kilonuzun en kötü ihtimalle aynı kaldığını veya bir iki kilo aldığınızı göreceksiniz. Bunun yanında yediğiniz besinlerin enerji değerlerine de dikkat etmeniz gerekmektedir.

Günlük ihtiyacınız olan protein miktarını alıp almadığınızı ölçmelisiniz. Vücudun kendini geliştirmesi için en çok ihtiyaç duyduğu besin proteindir.  Eğer düzenli spor yapmıyorsanız günlük protein ihtiyacınızın ne kadar olduğunu bilmek istiyorsanız yapmanız gereken, sahip olduğunuz her kilo başına 1 gram protein tüketmektir. Yani 75 kilo da olan bir insanın günlük protein ihtiyacı 75 gramdır. Tabi ki eğer spor yapıyorsanız kilo başına 1,50 veya 2 gram olarak belirlenmeli. Kilo vermek veya kilo almak için yapacağınız her diyette programa sadık kalmanız gerekmektedir.

Bu programlar rastgele yazılan bilgilerden oluşmamaktadır. İnsan vücudunun ihtiyacı olan enerji miktarını doğru hesaplanıp daha sonrasında sağlığımız için uygun olan besinlerin belirlenmesi ile meydana gelmektedir. Diyetler sayesinde alacağınız iyi sonuçlar doğrultusunda bu beslenme şeklini hayat stili haline getirerek sağlıklı yaşam adına en büyük adımlardan birini atmış olacaksınız.

Etiketler:

Son Yorumlar


İdeal Kilo Hesaplama Aracı
Boyunuz : Cm
Kilonuz : Kg
Yaşınız :
Cinsiyetiniz :
:
İdeal Kilonuz : Kg
Fark : Kg
Son Yazıları
Son Yorumlar
  • Ali Osman Şen
    Diyet listesi oluşturmak için harika bir yazı. Eline sağlık :)
    Ali Osman Şen
    Sağlıklı zayıflama için birebir. Eline sağlık yazı için
    semih
    Lezzetli ve kolay bir diyet. Arkadaşıma tavsiye edeceğim acaba başarılı olacak m
    Abdullah
    Diyet programı listesinde bize yardımcı olmanız güzel bir şey, teşekkürler :)
    Hayri Kırşan
    Lahmacun sevenler için birebir , lahmacun diyete zarar verebiliyor ancak verdiği
Tavsiye Edilenler