Menü
Spor Yaparak Sağlıklı Zayıflama
14 Kasım 2013 admin Bilinmesi Gerekenler Tüm Yazılar Zayıflama Yöntemleri

Spor Yaparak Sağlıklı ZayıflamaFazla kilolardan kurtulmak için çeşitli yöntemler olsa da, spor ile uğraşmak en güvenilir ve yararlı sağlıklı zayıflama yoludur. Birinci adımda vücuttaki atık yağlar eritilmelidir. Fakat tüm yağlardan kurtulmak sağlık için tehlikelidir. Herhangi bir fiziksel etkinlikle düzenli olarak uğraşmak insanın kendisini sağlıklı ve güzel hissetmesine yardımcı olabilir. Aerobik – Kilo kaybı için spor türüdür Kalp – damar sisteminin sağlığı, kilo kaybı için aerobik en mükemmel yöntemdir. Ayrıca, aerobik dayanıklılık sporu gibi de düşünülebilir. Fazla yağlardan daha çabuk kurtulmak için aerobik en güzel seçenektir. Aerobik aracılığıyla vücut daha çok kalori yakar, karşılığında kasları güçlendirir ve tüm bunları oksijenle sağlar. Fakat beklenen neticeyi elde etmek için yoğun egzersizler ve düzenli çalışmayı gerektirmektedir.

Aerobik çalışmalarını ait örnekler: uzun mesafelerde ılımlı hızda koşu, gezi, tenis oyunu vb. Aerobik etkinliği aşağıdaki avantajlara sahiptir:

1. Solunum kasların güçlendirilmesi

2. kalp ritminin iyileştirilmesi

3. Dayanıklılık sporu olması

4. Verimli spor türü olması

5. Tüm iskelet kaslarının güçlendirilmesi

6. Kan basıncının normalleştirilmesi

7. Kan dolaşımının iyileştirilmesi

8. Kırmızı kan hücrelerinin seviyesinin artırılması

9. Diyabet hastalığına yakalanma riskinin azalması

Tavsiyemiz şudur ki, aerobik ile en az 1 hafta boyunca her gün meşgul olunuz. Her antrenman ise 20-45 dakika arasında olsun. Sadece bu aşamadan sonra bile toplu kalori kaybı yani sağlıklı zayıflama süreci başlar, bu da fazla yağların kaybedilmesini hızlandırır. İnsan vücudu fazla yağları sevmiyor. Bu nedenle her gün en az 20 dakika aralıksız egzersiz yapın. İlk önce, 5-10 dakika ısınma hareketleri yapın. Bu, hem bedeni egzersize hazırlar, hem de insanın iskelet sistemini güçlendirir. Egzersizlere ısınma hareketleri yapmadan başladığınızda kasların koruyucu fonksiyonları zayıflamaktadır. Sağlıklı Kilo vermek için en etkili yöntemlerden biri de yüzmektir. Deniz, havuz, göl gibi su depolarında yüzmek insanı fazla kilolardan kurtulmaya son derece yardımcı oluyor. Yaz ayları bu spor türüne olan ilgiyi artırıyor. Böyle aylarda her gün yüzmek çok faydalıdır. Yüzmeye 15-20 dakikadan başlayıp bu zaman aralığını 45-50 dakikaya kadar arttırabilirsiniz.

Kilo vermede diğer etkili sağlıklı zayıflama yöntemi ise gezintidir. Sadece yavaş yavaş yürümek değil, yürüyüşü ritmik ve hareketli hale getirmek gerekir. En iyi yürüyüş hızı 1 saat içinde 8.000 – 10.000 adım atmak olarak kabul edilir. Açık havada yürümek sadece kilo atmak için değil, diğer faktörler için de yararlıdır.

Bir süreden sonra aynaya baktığınızda istediğiniz neticeyi göreceğinizden emin olabilirsiniz.

Sonraki sağlıklı zayıflama sporu, koşudur. Koşu sırasında hızı birdenbire değil, zamanla artırmak gerekiyor.

Koşmanın Faydaları:

  • Kilo sorunlarının etkin, dengeli çözümlenmesinde sabitleyici etkiler
  • Nefes alma sürecine olumlu etkiler

Koşu sırasında eklemleri zedelememek için rahat ayakkabılar giymek gerekir.

Zayıflama için diğer bir spor dalı ise bisiklet. Bu tip sporları yapanların kesinlikle sigara içmemesi gerekmektedir. Sadece kilo vermek için haftada 3 kez ve her seferinde en az 1 saat bisiklet sürmek gerekir. Bu zaman içinde bisiklet aynı hızla başlatılmalıdır. Ayak kaslarını sertleşmesine ve güçlendirmek için pürüzlü yüzeylerde bisiklet sürmek çok faydalıdır. Bisiklet sporu vücut dengesini geliştirir, ayak, bacak ve karın kaslarını güçlendirir.

Kilo kaybı için önerdiğimiz son spor türü de fitnes. Fitnes ile sağlıklı zayıflamak için bir fitnes antrenörüne danışmanızda fayda var.

Son Yorumlar


İdeal Kilo Hesaplama Aracı
Boyunuz : Cm
Kilonuz : Kg
Yaşınız :
Cinsiyetiniz :
:
İdeal Kilonuz : Kg
Fark : Kg
Son Yazıları
Son Yorumlar
  • Ali Osman Şen
    Diyet listesi oluşturmak için harika bir yazı. Eline sağlık :)
    Ali Osman Şen
    Sağlıklı zayıflama için birebir. Eline sağlık yazı için
    semih
    Lezzetli ve kolay bir diyet. Arkadaşıma tavsiye edeceğim acaba başarılı olacak m
    Abdullah
    Diyet programı listesinde bize yardımcı olmanız güzel bir şey, teşekkürler :)
    Hayri Kırşan
    Lahmacun sevenler için birebir , lahmacun diyete zarar verebiliyor ancak verdiği
Tavsiye Edilenler
Tavsiye Edilenler