Menü
Yiyerek Zayıflama ve Kolay Kilo Vermenin Yöntemleri
8 Kasım 2013 admin Tüm Yazılar Zayıflama Yöntemleri

Doğal ve sağlıklı şekilde kilo vermek için kişide beslenme, fiziksel aktiviteler, yüksek motivasyon ve kararlılık olmalıdır.

Fakat günlük hayatınızda daha fazla kalori tüketimine neden olacak ek zayıflama yöntemleri konusunda da bilgi almak yararlı olacaktır.

Yiyerek Zayıflama ve Kolay Kilo Vermenin YöntemleriÖnemli olan yiyerek zayıflama yöntemlerini bilmektir.

Yiyerek zayıflama ve kolay kilo vermenin yöntemlerinden bazıları şunlardır:

1. Nerede ve kiminle yemek yediğinize bakılmaksızın, aldığınız besinin içeriği ile daha çok ilgilenin. Günlük ne yiyeceğinizin planını yapın. Bu sayede daha düzgün beslenmiş olursunuz. Açken alışverişe çıkmamaya özen gösterin ve şekerli ürünleri az tüketin.

Restoranda gittiğinizde daha çok salata, balık ve sebze yiyin. Kırmızı et ve kızarmış yemek siparişi vermemeye dikkat edin. Garsona sizin için kızarmış, buharda veya ızgarada hazırlanmış balık veya tavuk sipariş edin, patatesi ise renkli sebzeler ile eşlik ederek yiyin. Gece acıktığınızda cips ya da bisküvi yerine meyve yemeyi tercih edin.

2. Daha çok sebze, meyve ve tam tahıllı gıdalar yiyin. Bu gıdalarda daha fazla selüloz olduğu için daha uzun süre tokluk hissi duyarsınız. Yiyerek zayıflamak için vitamin ve mineral deposu gıdaları ara öğünlerde tüketin.

3. Sağlıklı içecekler seçin. Tatlı ve alkollü içeceklerin tüketimini sınırlandırın. Onlarda kalori miktarı yüksektir ve yararlı maddeler yoktur. Yeşil ve kırmızı çay antioksidan bakımından çok zengindir. Bu nedenle bu çayları için. Yağsız veya yağı düşük olan süt, soya içecekleri için ve  bunlara şeker, krema veya yağlı süt ilave etmeyin. Bu, içeriğinde kalori olmayan, ucuz mükemmel su molekülleri ile zengin olan içecekleri tüketerek besleyici maddeleri tüketmiş olursunuz ve toksinlerin ise bedeninizden atılmasına yardımcı olursunuz.

4. Bol bol su için. Bazen, biz susuzluğu açlık olarak kabul ediyoruz ve hiç düşünmüyoruz ki, bir bardak su bizi açlıktan koruyabilir.

5. Mümkün olduğunca fiziksel aktivitede bulunun. Doğa yürüyüşlerine çıkın. Sabah yürüyüşleri yaparak ya da evde koşu bandında koşarak formda kalın.

  • Gezin, jimnastik yapın, bisiklet sürün, çocuklarla oynayın, dans edin.
  • Asansör kullanmayın, merdiven kullanmayı alışkanlık haline getirin.
  • İş arkadaşlarınızla konuşmanız gerekirse, aramak yerine odalarına kadar yürüyün.
  • Ev içinde de sürekli hareket halinde olun.
  • Uzakta olan herhangi bir süpermarkete gidip, evinizin yanındaki market yerine uzak mesafe yürüyüşlerini tercih edin.

Yiyerek zayıflamanın ve sağlıklı kilo vermenin en önemli noktalarından biri ise sık öğünler ile az porsiyonlarda yemek yemektir. Eğer yemek yedikten bir süre sonra hemen acıkırsanız 2 adet yulaflı bisküvi yiyebilirsiniz. Bu sayede tahıllı besin alarak açlığınızı da bastırmış olursunuz. Sabah uyandığınızda ılık su için. Kahvaltıya önem verin ve kahvaltıda yeşillik ve özellikle maydanoz yiyin.

Yiyerek zayıflamak için haşlanmış gıdalar ve ızgara gıdalar yiyin. Kızartmadan kaçının. Günde en az 2 litre su içmeye çalışın ve akşam yemeklerini de saat 7 den önce yemeye çalışın. Televizyon karşısında yemek yememenizi tavsiye ederiz. Çünkü televizyon izlerken ne kadar yemek yediğinizin farkında bile olmazsınız. Akşam yemeği yedikten birkaç saat sonra bir porsiyon meyve yiyin. Kuruyemiş tüketin. Fakat az miktarda olmasına özen gösterin. Ara öğünlerde kuru yemişler yemeye çalışın. Bu sayede metabolizmanız da hızlı çalışacaktır. Beyaz ekmek yerine kepekli ya da tam tahıllı ekmek yiyin. Çikolata alırken bitter çikolata seçin. Yiyerek zayıflamanın en önemli noktası ise haftada 3 ya da 4 kez egzersiz yapın.

Son Yorumlar

  1. yiyerek kilo vermek dedi ki:

    Yiyerek kilo vermek adına çok güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler diyet programı.


İdeal Kilo Hesaplama Aracı
Boyunuz : Cm
Kilonuz : Kg
Yaşınız :
Cinsiyetiniz :
:
İdeal Kilonuz : Kg
Fark : Kg
Son Yazıları
Son Yorumlar
  • Ali Osman Şen
    Diyet listesi oluşturmak için harika bir yazı. Eline sağlık :)
    Ali Osman Şen
    Sağlıklı zayıflama için birebir. Eline sağlık yazı için
    semih
    Lezzetli ve kolay bir diyet. Arkadaşıma tavsiye edeceğim acaba başarılı olacak m
    Abdullah
    Diyet programı listesinde bize yardımcı olmanız güzel bir şey, teşekkürler :)
    Hayri Kırşan
    Lahmacun sevenler için birebir , lahmacun diyete zarar verebiliyor ancak verdiği
Tavsiye Edilenler