Diyet Programı Öncesinde ve Hayata Geçirirken Olmazsa Olmazlar!

Bu yazıda ziyaretçilerimize Diyet Programını uygulamaya başlamadan önce yapılması gereken bir takım önemli yöntemleri ve diyet programını gerçekleştirirken dikkat edilmesi gereken faktörleri paylaşacağız.

Uzmanlara göre önce cevaplanması gereken soru: Tartıda kaç kilo olduğunuz mu yoksa olmanız gereken ağırlıkta, sağlıklı yağ düzeyine sahip sağlıklı bir vücuda sahip olmak mı?

Çünkü bu tür çok düşük kalorili, kısa sürede fazla kilo vermeye sebep olan diyet programlarında kayıplar aslında yağdan değil, su ve kastan oluyor.

Bu diyet programları ile metabolizma hızı düşerken,  verilmiş olan kilolar çok hızlı bir şekilde geri alınarak daha sonra yapılan diyet programında kilo vermek çok daha zorlaşıyor. Ayrıca sık sık bu şekilde diyet programı  uygulayanlarda sindirim ve sinir sistemi bozuklukları, yorgunluk, anemi, bulantı, kusma ve baş dönmeleri gibi sorunlar görülebiliyor. Unutulmamalıdır ki alınan fazla kilolardan bazıları sadece fazla yemeyle ilgili olmayabilir. Bazı hastalıklar sonucunda direkt olarak şişmanlığı tetiklemiş olabilir. Böyle bir durum içersinde yapılan bilinçsiz bir diyet programı ile sağlık problemleri daha da artmakta ve mutsuz bireyler oluşmaktadır.  Kilo vermek için; kişiye özel beslenme ve egzersizlerin yer aldığı diyet programı, mutlaka diyetisyen ve uzman kontrolünde olmalıdır.

Diyet Programı Öncesinde ve Hayata Geçirirken Olmazsa Olmazlar!Kısa süreli, bir an önce kilo vermek adına sağlam temellere dayalı olmayan bir diyet programı kesinlikle uygulanmamalıdır. İdeal kiloya gelindiğinde de artık diyet programını bir kenara bırakalım gibi sonucu hoş olmayacak düşüncelere girilmemeli. Mutlaka kilo koruma programı düzenlenmeli ve bundan sonraki yaşamı boyunca nasıl bir beslenme programı içersine girileceği kişiye anlatılmalıdır.

İdeal Diyet Programında bazı önemli noktaları sizlerle ayrıca paylaşmak istiyoruz.

  1. Diyete başlayacak olan kişi mutlaka bir diyetisyen kontrolünde diyete başlamış olmalıdır.
  2. Diyetisyen tarafından kilo vermek isteyen kişinin beslenme öyküsü, yaşı, kilosu, boyu, vücut analizi ve fiziksel aktivite düzeyi incelenerek, alternatifler içeren dengeli bir beslenme programı oluşturulmalıdır.
  3. Bir sonraki öğün için çok acıkmayı ve kan şekerinin düşmesini engellemek için diyet bisküvi, küçük kepekli sandviç, ayran ve meyve gibi ara öğün alternatiflerinin olduğu 3 ara ve 3 ana öğünden oluşan dengeli bir beslenme programı olmalıdır. Şunu da belirtmek isteriz ki aç kalmak zayıflamak anlamına gelmemektedir.
  4. Gün içerisinde ne kadar tempolu ne kadar aktif olunursa olunsun, haftada en az 3 kez spor yapılmalıdır.
  5. Günde en az 10 bardak su içmeye dikkat edilmelidir.
  6. Basit karbonhidrat denen şekerli besinler yerine günlük karbonhidrat ihtiyacı acıkmayı geciktiren kepekli ekmek, kepekli makarna, bulgur pilavı gibi lifli besinlerden karşılanmalıdır.
  7. Yiyecekler tüketilirken haşlama, ızgara, buğulama türü gibi yağ oranı düşük besinler tercih edilmelidir.
  8. Şekerli besinler yerine meyve tüketilmelidir.
  9. Gözetimi altında bulunduğunuz diyetisyene her zaman doğruları söylemelisiniz. Çünkü bu uygulamakta olduğunuz diyet programı için önemli bir rol oynayacaktır.

Dileriz vermiş olduğumuz Diyet Programı ile ilgili bilgiler sizin için faydalı olmuştur, sağlıklı günler sizinle olsun.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir