Diyetinize zarar verecek 7 kötü alışkanlık

Kilo vermeye çalışıyorsunuz fakat kantarın ibresinde değişiklik görmüyor musunuz? Belki yemek alışkanlıklarınızı tekrar değerlendirmeniz gerekiyordur. Çünkü diyet söz konusu olduğunda ne yediğiniz önemli olduğu kadar nasıl yediğiniz de önemlidir.

Öğün atlamak, hareket halindeyken yemek, boş mideyle alışverişe çıkmak belki zararsız görünebilir fakat aslında kilo verme gayretlerinizi sabote ediyor olabilir.

Kaçmak isteyebileceğiniz 7 kötü alışkanlıktan bahsedelim:

Öğün atlamak kilo vermek için kolay bir yol gibi görünebilir fakat bu alışkanlık hızlı bir şekilde ters tepki verebilir. Popüler inancın aksine öğün atlamak kilo kaybına fayda sağlamaz hatta daha yavaş bir metabolizma olarak karşımıza çıkar.

Kendimizi tamamen acıkıncaya kadar yememeye teşvik etmemiz, sofraya oturduğumuzda daha büyük porsiyonları daha hızlı tüketmemize sebep olacaktır. Yemeği ne kadar hızlı yersek doyduğumuzu anlama süremiz o kadar gecikir ve yemeye devam ederiz.

Yapılan araştırmalar, öğün atlamanın ve bunun ardından gelen fazla yemeğin doğrudan göbek yağında artış olarak karşımıza çıkabileceğini gösteriyor. Elbette bununla bağlantılı olarak kalp rahatsızlığı, diyabet gibi bir dizi sağlık sorununun da beraberinde gelebileceği unutulmamalı.

Hareket halindeyken yemek bize zaman kazandırıyor gibi görünebilir fakat bu alışkanlık fazla kilo olarak geri dönecektir. Hareket halindeyken yiyenlerle ilgili yapılan bazı araştırmalara göre bu durumun günün ilerleyen saatlerinde daha fazla yemeye eğilim kazandıklarını gösteriyor. Ayrıca yine araştırmalara göre yürürken yediğimizde ne kadar yediğimizin farkında olmamız zorlaşıyor ve doyduğumuzu fark etmiyoruz.

Yemek vaktinin doğru seçilmesi de kilo vermede önemli rol oynamaktadır. Uzmanlar, gece atıştırmanın aslında açlığın bir sonucu olmadığını ve aşırı yemeye sebep olacağını vurguluyorlar.  Sıkıntı, duygusal problemler vs. buna sebep oluyor. Tavsiyemiz gece atıştırmalıktan veya dördüncü bir öğünden önce kendinize şu soruyu sormanız. Gerçekten aç mıyım, yoksa ters giden başka şeyler mi var? Sorunun cevabı konusunda emin değilseniz biraz su veya şekersiz başka bir şeyler için. Vücudumuz genellikle açlık ve susuzluk arasında karar veremeyebilir.

Bir araştırmaya göre gün içinde gıda alımını 8-12 saatlik bir süreyle sınırlandırmak, kolesterol, diyabet ve obeziteyi önlemede yardımcı olabilir.

Ayrıca yatağa yatmadan 1-2 saat öncesinde gıda alımı, mide ekşimesi ve mide yanması gibi problemlere sebep olabilir.

Dışarıda yemek kilo alımına sebep olabilir ve bu konuda fast food’lar tek başına suçlu değildir. Fast food yerine tam hizmet verilen lokanta ve restoranlarda yemek de kilo alımına sebep olabilir. Bunun açıklaması da çalışmalarda şöyle açıklanmış: “Dışarıda yemek toplumsal bir buluşma olarak görünüyor ve insanlar ortamda daha fazla zaman geçirirken daha yavaş yemek yiyor ve bu farkında olmadan daha fazla besin alımına sebep olabiliyor.”

Uzmanların bu konuda tavsiyesi mümkün olduğunca evde pişirip yemek ve eğer dışarıda yemek yenilecekse önceden planlama yapmak. Ayrıca restoranda seçenekler arasında sağlıklı olanları tercih etmek.

Hızlı yemek de aşırı besin almaya ve fazla kilolara sebep olabilir. Çünkü bu şekilde yemek, vücudumuza doyduğunu anlaması için gereken zamanı vermemizi engeller. Uzmanlar yemek hızımızı ayarlamamızın sağlıklı kilo vermenin anahtarı olduğunu belirtiyorlar.

Hızlı yerken yemeğimizi çiğneme ve tadını almaktan uzaklaşıyoruz. Aslında yeterince yavaş yediğimizde yediğimizin tadını daha iyi alacağız ve yemek daha zevkli bir hale gelecek.

Tabağımızı bitirme zorunluluğu da kilo alımına sebep olabiliyor. Çocukken büyüklerimiz tabaklarımızı tamamen bitirmemizi önerirlerdi. Önemli olan tabağı her şartta bitirmek değil, belki daha küçük tabaklar kullanarak ihtiyacımız kadar yiyeceği tabağa koymaktır.

Açken alışverişe gitmek dürtüsel kararlar almamıza ve alışveriş sepetini sağlıksız gıdalarla doldurmamıza sebep olacaktır. Aç karnına asla market alışverişine çıkmayın. Hem gereksiz ve sağlıksız ürünler almanıza hem de ihtiyaç fazlası olacağı için daha fazla para harcamanıza sebep olacaktır. Alışverişe çıkmadan önce biraz meyve veya atıştırmalık yiyin. Ayrıca ihtiyaçlarınızla ilgili planlama yapın ve yaptığınız alışveriş listesine sadık kalın.

Yazar: kadinguncel

Bir Cevap Yazın