Formunuzu Korumak İçin Zayıflatan Diyetler

Günümüzde en büyük sorunlardan biri, düzensiz beslenmeye bağlı aşırı kilo. Artık kilo vermek için sayısız diyetler, hareketler, spor vb. mevcut. Ancak tüm bunları yerine getirmek uzun bir zaman ve sabır gerektirir.

Artık kilo vermek için zamanında alınan küçük önlemler ise sizi bu sorundan kurtarır, hayatın keyfini çıkarmanıza imkan sağlayabilir.

Aşağıda bahsettiğimiz zayıflatan diyetler sayesinde aşırı kilolarınızdan kurtulup, formunuzu kolayca koruyabilirsiniz.

Formunuzu Korumak İçin Zayıflatan Diyetler

1.Porsiyonları küçültün

Yasak olan şeyler insanları çekiyor. Kendinize yasaklar koymak yerine her şeyden azar azar tadın. Bununla birlikte sizde mahrumiyet duygusu oluşmayacak ve fazla kilolardan kurtulmak adına heveslenip azmedeceksiniz.

2. Çayı ve kahveyi şekersiz için

Her gün 5 şeker kullandığınızı hesaplarsak, 100 kalori fazladan aldığınızı göreceksiniz. Her gün 100 kaloriden vazgeçerek ayda 3, yılda ise 36 bin 500 kaloriden kurtulabilirsiniz. Bu ise yılın sonunda 5 kg kilo vermek demektir.

3. Salataların yağına dikkat

Yiyeceklerden ek salatalarda kullandığınız yağa dikkat edin. Günde 1 çorba kaşığından fazla zeytinyağı kullanmamaya çalışın. Yağdaki kaloriyi azaltmak için sirke veya baharatlardan kullanabilirsiniz.

4. Baklagiller

Haftada en az 1-2 kez mercimek, kuru fasulye, nohut gibi gıdalar tüketmeye çalışın. Bahsettiğimiz bu gıdaları haşlama yolu ile salatalarda da kullanabilirsiniz. İçeriğindeki proteinden dolayı baklagiller bağırsağın faaliyetini düzenler.

5. Doymuş yağ

Süt ürünleri alırken onların az yağlı olanları tercih etmeye çalışın. Böylece gün boyunca alınan kalorinin miktarını azaltmak sizin elinizde olacak.

6. Alkollü içkiyi azaltın

Alkollü içki tüketiyorsanız, şarabı tercih etmenizde fayda var. Votka, viski gibi alkollü içeceklerde alkol 45-50 oranında olsa da, şarapta bu, 12-15 kadardır. 1 gram yağda 9, içkide ise 7 kalori vardır.

7. Sabah yemeğini değiştirin

Aynı tip beslenmeyin. Farklı tatları deneyin. Bazen sabahları meyve ve yoğurt, bazen peynir – ekmek bazen ise yumurta, yulaf, süt gibi gıdalar almaya çalışın.

8.Yumurta yiyin

1 yumurtanın sarısı ile 3 yumurta beyazını karıştırın. Bununla da daha az yağ ve kolesterol, daha çok protein ve kalsiyum alabilirsiniz.

9. Açlığı ayırın

Açlık fiziksel ve duygusal oluyor. Cesur olun ve onları ayırmaya çalışın.

Duygusal açlık daha çok gece gözlenir. Biraz dikkatli olmaya çalışın. Zayıflatan diyetler kararlılıkla başarılı olur, bunu unutmayın.

10. kalori hesaplamayın

Kalori hesaplamaktan daha çok sağlıklı besinler tüketmeye çalışın. Her yemekte 5 temel besin grubunun örneklerinin olmasına dikkat edin. Bunlar süt – yoğurt, et – balık – tavuk, ekmek ve un ürünleri, sebze ve meyveden oluşuyor.

11. Düşüncenizi değiştirin

Yaşam tarzınızı ve düşüncenizi yenileyin. Zayıflatan diyetler hayatınızın bir parçası haline gelsin.

12. “Ya hep, ya hiç” demeyin. Bazen diyetiniz siz istemeden de bozulabilir. Ancak “artık diyet bozuldu” diye ondan vazgeçmeyin. Sonraki gün diyete veya sağlıklı beslenme rejimine devam edin.

Tüm bu saydığımız maddeleri kararlılıkla uygularsanız, formunuzu korumanın yanı sıra, fazla kilolarınızdan da hızla kurtulmaya başlayıp, hep hayalini kurduğunuz ideal görüntünüze kısa sürede kavuşmanız hiç de zor değil. Zayıflatan diyetler her zaman devamlılığa bağlıdır. Bunu asla unutmayın. Sabredin ve tüm önlemleri eksiksiz olarak uygulamaya özen gösterin.

Yazar: diyetprogrami

Bir Cevap Yazın