Hamilelikte Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Hamilelikte diyet oldukça önemli olmakla birlikte hamilelikte diyet konusunda eski usul yöntemlerin yanı sıra bilinçli şekilde beslenmenin de anne ve çocuk için oldukça önemli bir yere sahip olduğu kaçınılmazdır.

Hamilelikte diyet yaparken annelerin içinde şeker barındıran hiçbir gıdaya vücudun ihtiyaç duymadığını unutulmaması gerekir.

Hamilelik esnasında şeker tüketimi anne ve çocuk için büyük tehlike içermektedir.

Hamilelikte şekerden kesinlikle uzak durulması gerekmektedir.

Hamilelikte Diyet Ara Öğünü

Geneli itibari ile el aldığımızda ana öğünlere verdiğimiz önemi ara öğünlere bir türlü gösteremeyiz. Oysa ki  ara öğün içeriğine bakıldığında sağlıklı beslenmek için ana öğün kadar önem arz etmektedir. Ara öğün sayesinde kan şekeriniz dengelenmiş olur. Bundan sonraki ana öğüne tok bir şekilde oturmuş olursunuz.

Hamilelikte Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi GerekenlerHamilelikte Diyet Yaparken Su İçmenin Önemi

Su tüketimi her birimiz için oldukça önemli yer tutmaktadır. Fakat hamile bayanlar için su tüketimine verilmesi gereken önem daha da artmaktadır. Su tüketimi sayesinde vücudunuzda ödemlerin olmasının önüne geçmiş olursunuz. Ayrıca hamilelikte diyet yaparken çok önemli bir unsur olan su, malesef önemi henüz tam olarak anlaşılamamış besinlerimiz arasında yer almayı sürdürmektedir.

Hamilelikte Diyet Yaparken Bu Besinlere Dikkat

Hamilelikte diyet yaparken tuz, yağlı besinler ve hamur işlerinden elinizden geldiğince uzak durmalısınız hatta mümkünse hiç bir şekilde tüketmemelisiniz.

Hamilelikte Diyet Yaparken Kahvaltının Önemi

Hamilelik zarfı içersinde kesinlikle kahvaltıları es geçmeyin, hamilelik anında mide bulantıları sabah saatlerinde  daha yoğun bir şekilde olduğu için genelde ne yazıkki bir şey yenmeden geçiştirilir. Oysaki tam tersine kahvaltıları kesinlikle ama kesinlikle atlamayın.

Kahvaltılarda süt, peynir az yağlı olanlardan mevsimine göre sebze. Yazın salatalık, biber, domatesten oluşan bir mönü tercih edin.

Kışın ise maydanoz, marul, roka gibi sebzelerden ve ekmekten oluşan bir mönü tercih edin.

Hamilelikte Diyet Yaparken Çaya Dikkat

Demir vitamini alabilmek için siyah çay yerine yeşil çayı tercih edin. Çay, besinlerdeki demirin emilimini engellemektedir fakat adaçayından kesinlikle uzak durun. Uzmanların ortak görüşü içersinde adaçayı içilmesinin bebeğin düşürülmesine neden olduğu bilinmektedir.

Hamilelikte Diyet Yaparken Bebek Sağlığı

Yemeklere çorba gibi hafif olan yiyeceklerle başlamayı tercih edin, sebze tüketimini mümkün olduğunca arttırın. Sebzeler vitamin ve mineral deposudur ve de kalorisi düşük olmasından dolayı rahatlıkla tüketebilirsiniz. Yemeklerde az yağlı tüketin, günde ortalama 200 gram et yeterli olacaktır, balık, tavuk ve kırmızı eti dönüşümlü olarak tüketin, kırmızı et hamileler için oldukça gerekli bir besindir ve düzenli tüketilmesi gereklidir, hamur işlerinden uzak durmayı unutmayın, tuz tüketimini mümkün olduğunca azaltın. 2 gram tuz bile yeterli olacaktır. Baharatlardan uzak durun. Diyet yaparken kafeinli içecekleri bir kenara bırakın, yeşil çay ve sütü hayatınız merkezine alın. Hamilelikte diyet yaparken bütün bunları lütfen dikkate alın çünkü sizin ve bebeğiniz sağlığı bizler için çok önemli.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir