Kilo Kontrolü Nasıl Yapılır?

Kilo kontrolü için yaptığınız günde bir saatlik yürüyüş hem kalp hastalıkları riskini en aza indirecek hem de sizi birçok hastalıktan koruyacaktır.

Yürüyüş

Kilo kontrolü konusundaki en önemli şey vücudun harcadığı kalori miktarıdır.

Dolayısıyla kilo kontrolü için en kolay yöntemlerden biri her gün düzenli yürüyüş yapmaktır. Yürüyerek kalori harcamak yürüdüğünüz zeminle yakından ilgilidir.

Örnek verecek olursak yaklaşık 70 kiloya sahip olan bir kişi 60 dakika boyunca asfalt zeminde yürüyerek 355 kalori yakarken, çim veya toprak zeminde 360 kalori harcar. Eğimli bir zeminde yürümekse kişiye yaklaşık 364 kalori harcatır. Kişi bir alışveriş merkezinde yürüyecek olursa 1 saat sonunda 274 kalori harcayacaktır.

Kilo Kontrolü Nasıl Yapılır

Kilo Kontrolü Besinleri

Bu besinleri iyi bir kilo kontrolü için öğünlerinize ekleyin. Lahana, fasulye, mercimek, börülce, soya, fasulyesi, domates, pırasa, karnabahar, brokoli, turunçgiller, havuç, fındık, şeftali, limon, portakal, vişne, kiraz, çilek, elma, böğürtlen.

Düzenli Tartılma

 Kilo kontrolü için düzenli olarak tartılmak gerekir. Vücut kitle indeksiniz ile olması gereken vücut kitle indeksiniz hesaplanmalıdır. Vücut kompozisyon ölçümü ile vücudun yağ, kas, su ve mineral dengesinin ayrıntılı şekilde ölçülerek metabolizma yaşının belirlenmesi de gerekir.

Mucize Bitki Kekik

Balgam söktürücü, dezenfekte edici, kramp çözücü, mide ve bağırsak rahatsızlıklarında alternatif şifa kaynağı olan kekik, bağırsak solucanlarının düşmesinde de etkilidir. Sinirleri yatıştırır, kandaki şeker miktarını azaltıp kalp çarpıntısını keser. Sağlık açısından oldukça faydalı bir bitki olan kekikten ergenlik sivilceleri ve ağrılı adet sancılarının tedavisi içinde faydalanılır.

Kilo Kontrolü Nasıl Yapılır 3Hamilelik Dönemi

Burada önemli bir hatırlatma yapmak gerekiyor; hamilelikte sağlıklı kilo almak sağlıklı hamilelik sürecinin de yoludur. Sağlıklı bir hamilelik için anne adaylarının hamilelik sürecinde 10-15 kilo arası kilo alımı normal düzeydedir.

Ancak 1 ay içinde 4 kg üzerinde kilo alanların kilo kontrolü ve beslenme şeklini tekrardan düzenlemesi gerekir.

Yemekten Sonra Uyku

Yemek ve uyku saatlerinizin arasını iyi hesaplayın. Yemek yedikten hemen sonra uyumak alınan besinlerin olması gerektiği kadar sindirilememesine neden olur. Gece atıştırmalarından kaçınarak hatta akşam saat 8’den sonra yemeye son vermiş olmak kilo kontrolü sağlamak için size en çok yardımcı olacak uygulama şekli olduğunu unutmayın.

Beslenmenin 9 Altın Kuralı

  • Küçük porsiyonlar ile az ve sık sık yemek yiyin
  • Günde en az 2.5 litre su için
  • Tatlı, hamur işi gibi kilo aldırıcı besinleri haftada 2 defadan çok yemeyin
  • Yemeği fazla kaçırdığınızda ertesi gün az yiyin
  • Kilo almaya başladığınızı anladığınız anda fazla kilodan anında kurtulmak için beslenme hatalarınızı sonlandırarak kilonuzdan kurtulun
  • Düzenli egzersizler yapın
  • Gece atıştırmalarını ve yemeklerini gündeminizden tamamen çıkarın
  • Çok üzgün, mutsuz olduğunuz anlarda aşırı yemeyin
  • Kilo kurtarıcı özel besinlerden yararlanın

Bu yazımızda kilo kontrolü nasıl yapılır başlığı altında gerekli olan yanıtları sizlere aktarmış olduk, dileriz ideal kilonuzu korumanız için faydalı olmuştur.

Yazar: diyetprogrami

Bir Cevap Yazın