Kışın Kilo Vermek

Kışın Kilo VermekKış mevsimine çok yaklaştık

Genellikle mevsim değişirken, özellikle de yaz ve sonbahar aylarında kilo artışı gözlenir. Bu ne ile ilgilidir?

  • Sonbaharda insan vücudunda değişiklikler oluşur. Bağışıklık sistemi zayıflar, organizmanın direnci düşer, vitaminlere karşı talep çifte olarak artar. Bu aylarda bağışıklığı koruyarak daha da güçlendirmek için etkileyici araçlardan biri normal öğünlerde, sağlıklı ve planlı beslenme. Eğer doğru beslenirseniz, kilolardan kurtulma konusunda daha avantajlı olmanız kaçınılmazdır.

Sonbahar mevsimine girince vitaminlere talep artıyor, insanın iştahı da yükseliyor.

İnsanlar meyve ve sebze alımı ile birlikte, yemekten de çok kullanırlar. Bununla da , kabul edilen gıda kalorisi ikiye katlanır. İşte bu yüzden sezon değişikliğinde insanlarda kilo artışına yatkınlık artmaktadır.

Neredeyse, 3-4 kilogram arasında kilo artışı gözlenir. Yani insanlar sebze-meyve ile beslendikleri halde, yiyeceklerin kalorisini mutlaka düşük seviyede tutmalıdırlar ki, sonuç olarak kilolar artış göstermesin.

  • Peki kışın kilo artışının gözetlenmesi ne ile ilgilidir?
  • Kışın kilo alınmasının nedeni kanda bulunan serotonin hormonunun miktarının nispeten düşük olması, melatoninin çoğalması ile ilgilidir. Mutluluk hormonu saydığımız serotoninin miktarı azaldıkça insanların daha fazla gıda almak alışkanlığı başlar. Melatonin uyku hormonudur. Bu hormon çoğalınca insanların tembelleşme eğilimi artıyor. Bildiğiniz gibi, kış aylarında gezmeler azalır, belli fiziksel aktiviteler – yüzme, fitness, aerobik fazlalık olarak görülür. İnsan aldığı kadar kalori harcamıyor. Bununla da kilolardan kurtulma durumu ve insan organizmasının metabolizma hızı gecikir.

Kış aylarında gecenin uzaması ile ilgili vaktin çoğunu uyumuş oluyoruz. Bununla da uyku hormonları artar ve metabolizma gecikir. Sonuçta harcadığımız kalorinin oranı azalır, aldığımız kalori ise çok şekilde kalıyor. Ama hatırlatayım ki, her iki hormon organizma için oldukça gerekli ve yararlıdır. Ve her iki hormonun kıtlığı organizma için çok büyük hasara neden olabiliyor.

  • Çeşitli mevsimlerde aşırı kilolardan kurtulma için ne gibi önlemler alınmalıdır?
  • Bunun için sağlıklı yaşam tarzı öncelikle önemlidir. Her ayın, bölümün kendine özgü programı var. Örneğin, sonbaharda vitaminlere talep artıyorsa, organizma kendisi bize sağlıklı rasyonel gıdaya geçmeyi dikte ediyor. Bunun için menüde sebze ve meyve saklanır. Sebze çok kabul edildiği takdirde ise diğer gıdalara sınırlama konmalıdır.

Karbonhidratları dikkate almak gerekir. Çünkü sebzelerin çoğunun içeriğinde karbonhidrat var.

Biz çok yemek yiyoruz. Üstelik, meyvelerden aldığımız vitaminle birlikte karbonhidratlarla vücudu yüklemiş oluyoruz. Bu sezon glikoz yönünden zengin meyvelerin mevsimidir. İnsanların yanlışı nedir biliyorsunuz? Üzüm, incir yiyorlar. Üzerinden de yağlı, etli, karbonhidratlı gıda kabul ediyorlar.

İnsanlara kilolardan kurtulma tavsiyemiz şudur ki, örneğin, ekmeği menüde fazla bulundurmak yerine, gereken karbonhidratı diğer sebzelerle karşılamalarıdır. Örneğin, yemeğin yanında domates-salatalık yemek, ekmek yemeye eşittir. Doğru beslenmede diğer bir şart yeterince proteinli besinler tüketmektir. Özellikle, süt, peynir, yoğurt, yumurta, sığır eti, tavuk, balık gibi gıdalar proteinin en iyi kaynağıdır.

Yazar: diyetprogrami

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir