Kolay Diyet Listesi

kolay-diyetTürkiye’nin en büyük sağlık sorunları arasında yerini alan obezite hızla artış gösteriyor. Türkiye’de obez sayısı 2.5 milyona ulaştı. Bu sayının yüzde 20.5’i erkekler, yüzde 41’ini kadınlar oluşturuyor. Vücutta yüksek derecede ve sağlıksız oranda yağın bulunması obeziteye yol açıyor. Genel olarakta 30’lu yaşlarda obezite hastalığı daha sık görülüyor. Az yürümek, az hareket etmek, sağlıksız beslenmek bunlar gibi bir çok neden obeziteye yol açıyor. Obezitenin önüne geçebilmek için diyet, egzersiz, spor, sağlıklı beslenmek şart!

Diyet Nedir?

Dinçliğin korunması için sağlıklı beslenerek uygulanan yemek listesine ya da beslenme düzenine diyet denir. Aç kalmak, sevdiğimiz besinlerden uzak durmak diyet değil kendimize uygulamış olduğumuz ceza olduğunu unutmayalım.

Kolay Diyet Listesi

Sabah

Uyanır uyanmaz metabolizmamızı harekete geçirmek için yapmamız gereken ilk şey su içmek olmalıdır. Sonra kahvaltımıza başlayabiliriz. Kahvaltıda kepek ekmeği, domates, salatalık, peynir, zeytin gibi besin değeri yüksek gıdalar tüketebilirsiniz.

Öğle

Öğle saatleri en yoğun ve hareketli saatimiz olduğundan dolayı bu saatlerde protein değeri yüksek gıdalar tüketebiliriz. Bu sayede vücudumuzun ihtiyacını karşılamış olup daha çok enerji harcayarak metabolizmamızı hızlandırabiliriz.

Akşam

En çok dikkat edilmesi gereken öğün akşam yemeğidir. Akşam yemeğini mümkün oldukça erken yemekte fayda var. Akşam yemeğinde 1 kâse salata tüketmek açlık hissini yatıştırır ve daha az yememizi sağlar. Akşam yemeğini yedikten sonra bir şey yememek için kendimize söz vermeliyiz. Gece açlık hissi duyduğumuz zaman önce 1 bardak su içmeliyiz, açlık hissine sebep olan sıvı ihtiyacı olabilir.

Akşam yemeğinden sonra yürüyüş yapmayı ya da spor ve egzersizi eksik etmemiz gerekiyor.

Yazar: diyetprogrami

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir