Protein Diyeti Nasıl Yapılır?

Son zamanlarda Protein Diyeti çok fazla konuşulur oldu, eminiz çoğunuzda haberdarsınız. Uygulamak için araştırma yapanlarınız da mutlaka vardır. Yine de bunu siz değerli okuyucularımızla paylaşmak isteriz. Umarım bir nebze olsun işinize yarar ve bizler de bundan memnuniyet duyarız. Sizlere şimdiden kolay gelsin.

Fransa’nın tanınmış Beslenme Uzmanı Dr. Pierre Dukan’ın “Zayıflamayı Bilmiyorum” adlı kitabı satış rekorları kırıyor. Dukan’ın spor yapmadan sınırsız et, tavuk ve balık yenilerek kilo kaybedilebileceğini açıkladığı diyetinin amacı insanları strese sokmadan zayıflatmak.

Protein ağırlıklı diyetin ilk hedefi yağ hücrelerinin en kısa sürede yok edilmesi. Sınırsız protein tüketip aç kalmadığınız ve az miktarda yağ kullandığınız için vücut, mevcut yağ depolarını harcamaya başlıyor.

Protein diyeti ile zayıflamak mümkün!

“Dukan Diyeti”nde ön şart yeme alışkanlığınızı değiştirmek. Bunun için de ilk 10 gün ağırlıklı olarak sadece balık, yağsız et, yumurta, tavuk, yoğurt, süt, peynir gibi yiyecekler tüketiliyor.
Dr. Dukan, “ilk beş gün içinde asgari 3 azami 7 kilo verdiğinizi göreceksiniz” diyor.
Bu ilk dönemde bazı insanlar, yeme alışkanlıkları değiştiği için yan etki olarak nefes sıkışıklığı ve ağız kuruluğu çekebilir. Bunun üstesinden gelmek için de bol su içilmesi tavsiye ediliyor.

İlk on günlük aşamada sırasıyla şu yiyeceklerin yenilmesi tavsiye ediliyor.

Hangi gün ne yiyorsunuz?
1. gün: Sığır eti
2. gün: Hindi ve tavuk
3. gün: Yağsız etler
4. gün: Tavuk ciğeri, Sığır eti
5. gün: Bütün balık çeşitleri
6. gün: Kabuklu deniz ürünleri
7. gün: İkiye kadar yumurta
8. gün: Yoğurt ve süt
9. ve 10. günler: Marul ve diğer yeşillikler

İkinci aşamadaki ilk on gün ise, proteinlere ilave olarak sebze tüketiminden oluşuyor.

İkinci on günde, günde en az 1,5 litre su içilmesi gerekiyor.

Üçüncü aşamadaki 10 gün ise her gün protein ve sebze tüketilmesine ek olarak meyve yeme zorunluluğu da başlıyor.

Meyve yanında yavaş yavaş bir dilim ekmek, bir kez istediğiniz şekilde bir yemek ziyafeti de çekebiliyorsunuz.

 

Uyum olarak nitelenen dördüncü aşamada ise artık istediğinizi yemekte serbestsiniz.

Hiç bir suçluluk ve sınırlama olmadan isteğiniz besini tüketebilirsiniz.
Bu aşamadaki tek kural ise, her Perşembe gününün protein günü olması.
Bir kaşık tatlı dahi yasak!
Saldırı, Yolculuk, Takviye ve Koruma isimli 4 aşamadan oluşan diyette tabii ki yapılmaması gerekenler de var.
Özellikle ilk üç günde yoğun egzersiz yasak.
Öğünlerin atlanmaması gerekiyor.
Ketçap, mayonez gibi yağ ve şeker içeren soslar kullanılmayacak.
Bu aşama hiçbir şekilede sapma veya özür kabul etmiyor.
Tuzdan kesinlikle uzak durulması gerekiyor.
Tatlılardan ise bir kaşık almak bile diyeti bozuyor, çok dikkat edilmesi gerekiyor.

Protein diyeti yapanların bu konuyla ilgili yorumlarını yazmalarını, bu diyeti yapmak isteyenlerle ve bizlerle paylaşmalarını istiyoruz.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir