Diyabet

Şeker Hastalığı ile mücadele etmek için hayatımızda neleri değiştirmeliyiz?

Şeker Hastalığı ile mücadele etmek için hayatımızda neleri değiştirmeliyiz?

Günlük hayatınızda yapacağınız birkaç değişiklik ile şeker hastalığınızı daha kolay yönetebilirsiniz. Doktorunuzla yakın işbirliği içinde olmalı ve aşağıda yazdığımız konulara dikkat etmelisiniz.

  1. Sağlıklı Yemek – Kan şekerinizi doğrudan etkileyeceği için yediğiniz yiyeceklere dikkat etmelisiniz. Hiçbir gıda tamamen yasaklanmış değildir. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu kadar yemeye odaklanın. Bol miktarda sebze, meyve ve tahıl tüketin. Yağsız et ve süt tüketmeye dikkat edin. Şeker ve yağ oranı yüksek gıdalardan mümkün olduğunca uzaklaşın. Unutmayın ki karbonhidratlar vücudumuzda şekere dönüşür. Bu sebeple karbonhidrat alımını kontrol edin.
  2. Egzersiz – Bugüne kadar aktif olmadıysanız şu anda başlamak için en uygun zaman. Egzersiz deyince aklınıza yoğun spor programları, spor salonları gelmesin. Sadece yürümek, bisiklet sürmek, yüzmek, belki hareket gerektiren video oyunları oynamak bile faydalı olacaktır. Hedefiniz 30 dakikalık aktivitelerle terlemenizi ve biraz daha sağlıklı nefes alıp vermenizi sağlamak olabilir. Aktif bir hayat tarzı, kan şekerinizi düşürerek, şeker hastalığınızı daha kolay kontrol etmenize yardımcı olacaktır. Ayrıca kalp hastalığı riskinizi de azaltır. Diğer bir faydası da biraz kilo vermenize katkı sağlaması ve belki de stresinizi azaltması olacaktır.
  3. Düzenli Kontrol – Yılda en az iki kez doktorunuza danışın. Diyabet, kalp hastalığı riskinizi artıracaktır. Kan değerlerinizi öğrenin, kolestrol, kan basıncı ve A1c (ortalama kan şekeri 3 aydan uzun). Her yıl tam göz muayenesi yapın. Ayak ülseri ve sinir hasarı gibi problemleri kontrol etmek için ayak doktorunu ziyaret edin.
  4. Stres Yönetimi – Streslendiğinizde, kan şekeri seviyeleri yükselir. Endişeli olduğunuzda şeker hastalığını iyi yönetemezsiniz. Egzersiz yapmayı, doğru yemeyi ya da ilaçlarınızı almayı unutabilirsiniz. Derin nefes alma, sizi rahatlatan hobiler yoluyla veya başka bir yöntemle stres atmanın yollarını bulun.Şeker hastalığı diyabet
  5. Sigarayı bırakın – Şeker hastalığı size kalp rahatsızlığı, göz hastalığı, inme, böbrek hastalığı, kan damarı hastalığı, sinir hasarı ve ayak sorunları gibi sağlık sorunları yaşanır. Sigara içiyorsanız, bu sorunları alma şansınız daha da yüksektir. Sigara içmek, egzersiz yapmayı zorlaştırabilir. Sigaradan kurtulma yolları hakkında doktorunuzla konuşun.şeker hastalığı diyabet sigara
  6. Alkolden uzak durun – Alkol, kan şekerinin kontrolünü zorlaştıracaktır. Kan şekeri seviyenizi çok arttırabilir veya çok azaltabilir. Ayrıca bazı alkollü içeceklerde karbonhidrat oranı da yüksek olabilir.

 

Hepinize sağlıklı günler dilerim.

Kaynak: https://www.webmd.com/diabetes/new-diabetes-17/diabetes-lifestyle-tips

 

Yazar: diyetprogrami

Bir Cevap Yazın